Artigos Publicados

/ 2018

Aggio, N. M., Ducatti, M., & de Rose, J. C. (2018). Cognition and language in dementia patients: Contributions from behavior analysis. Behavioral Interventions, https://doi.org/10.1002/bin.1527

Amd, M., de Oliveira, M. A., Passarelli, D. A., Balog, L. C., & de Rose, J. C. (2018). Effects of orientation and differential reinforcement II: Transitivity and Transfer across five-member sets. Behavioural Processes, 150, 8-16. https://doi.org/10.1016/j.beproc.2018.02.012

França-Freitas, M. L. P., Del Prette, A., Del Prette, Z. (2018). Dotação, habilidades sociais e bem-estar subjetivo [Giftedness, social skills, and subjective well-being]. Arquivos Brasileiros de Psicologia, 69, 133-149.

Langsdorff, L. C., Domeniconi, C., Schmidt, A., Gomes, C. G. S., & de Souza, D. S. (2018). Learning by exclusion in individuals with autism and Down syndrome. Psicologia: Reflexão e Crítica, 30, 1-10. http://dx.doi.org/10.1186/s41155-017-0064-x

Médici, A. D., & Carmo, J. S. (2018). Personalized System of Instruction (PSI) and Lesson Study (LS): a comparative analysis of two successful teaching methods. Science and Knowledge in Focus. 1, 5-18. doi: https:/doi.org/10.18468/sc.knowl.focus.2018v1n1.p05-18

Mizael, T. M. (2018). Perspectivas analítico-comportamentais sobre a homossexualidade: análise da produção científica [Behavior analytic perspectives on homossexuality: Analysis of the scientific publications]. Perspectivas em Análise do Comportamento, 9, 15-28.

Pereira, V. A., Canovas, D. S., Varella, A. A. B, & de Souza, D. G. (2018). Generalization of equivalence relations from photos to objects by preschool children. Journal of the Experimental Analysis of Behavior, 109, 1-8. https://doi.org/10.1002/jeab.313

Pinato, L., Ribeiro, E. M., Leite, R. F. P., Lopes, T. F., Pessoa, A. L. S., Guissoni Campos, L. M., Piffer, G. E., Souza, A. L. D. M., & Giacheti, D. M. (2018). Sleep findings in Brazilian children with congenital Zika syndrome. Sleep, 41, zsy009. https://doi.org/10.1093/sleep/zsy009

Ribeiro, D. M., Cavalcante, R. S. T., Bandeira, M. T. S., Sella, A. C., & Miguel, C. F. (2018). Efeitos do ensino do tato na emergência da categorização em crianças com Transtorno do Espectro Autista [Effects of tact training on the emergence of categorization in children with Autism Spectrum Disorder]. Acta Comportamentalia, 26, 71-91.

Rodrigues, G. S., & Jaeger, A., (2018). Source memory and cognitive control in Gurdjieff meditators Mindfulness. https://doi.org/10.1007/s1267

Santos, S. L., & de Rose, J. C. (2018). Investigating the impact of stimulus equivalence on children’s food choice and preference. Trends in Psychology/Temas em Psicologia, 26, 1-14. http://dx.doi.org/10.9788/tp2018.1-01

Vieira-Santos, J., Del Prette, Z. A. P., & del Prette, A. (2018). Habilidades sociais educativas: revisão da produção brasileira [Educative social skills: A systematic review of Brazilian production]. Avances em Psicologia Lationoamericana, 36, 46-63. http://dx.doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/apl/a.5069